04 April 2009

ADA UDANG DI SEBALIK MEE...

Ok lah.... 13 orang tahanan ISA kana kasi KEBEBASAN dan Suara Keadilan sama Pas punya Harakah juga kana kasi buka dia punya larangan... bagusssss.... lah bah kan... kan... Tapi kamurang nda rasa macam adaaaa saja tujuan yang tersirat kah ini... lain-lain juga rasa kan. Maklumlah... sudah laaaaaaaaaaaaaammmmaaa sudah kana buyuk oleh BN. Macam susah mau picaya bah. Ini trust orang putih bilang... nda buli dibeli sekelip mata bah... ini perubahan jarang berlaku overnight.

Kalaulah dorang... BN lah bah maksud sia nie, betul-betul mau buat reformasi... kalau betul-betul mau berubah.... buatlah... tapi jangan kamurang anggap rakyat yang sudah muak.... buli buat U-turn dalam sekelip mata. You have to earn our trust.... orang putih bilang lah. Satu sia mau kasi tau kamurang... rakyat sekarang ini... bukan lagi orang-orang buduh yang macam kamu fikir... tapi kami pun bukan ada hati macam batu.... pandai berubah juga bah.... tapi....

JANGAN ADA UDANG DISEBALIK MEE..... kalau ada daging diatas kon lou men buli jugalah... kurang-kurang kami nampak apa yang kana kasi.....bukan kana tapuk-tapuk. Kami nda suka bah main tapuk-tapuk nie... jadi JANGAN ADA MAKSUD YANG TERSIRAT.... KALAU MAU BUAT BAIK... BUAT SAJA DAN JANGAN HARAP JIWA RAKYAT YANG SUDAH DISAKITI SUDAH BERKURUN INI BOLEH DIUBAT SEKELIP MATA. TAPI SATU PERKARA... RAKYAT BUKAN BODOH.... KALAU KAMU (BN lah bah atau siapa-siapa lah) BUAT BAIK.... RAKYAT ADA MATA.... TINGU... ADA TELINGA... DINGAR..... KAMI BULI NAMPAK BAH.... DAN KAMI AKAN RASA KAMURANG PUNYA KEIKHLASAN (kalau ada lah) UNTUK BERUBAH. NEVER UNDERESTIMATE THE PEOPLE.

13 orang yang dibebaskan dari I.S.A.:

1. Pakana Selama
2. Amir Hussain
3. Sundaraj Vijay
4. San Khaing
5. R.Kenghadharan
6. V.Ganabatirau
7. Wan Amin Wan Hamat
8. A Artas A Burhanuddin
9. Francis Indanan
10. Mohd Nazri Dollah
11. Mohd Arasad Patangari
12. Idris Lanama
13. Binsali Omar

Bukan apa.... tapi antara 13 orang itu... ada beberapa orang dari Sabah. Kamurang nda perasan kah... ada nama macam bunyi pilak-pilak saja..... Yang tukang buat I.C. palsu mangkali yang kana kasi keluar ini.... aiiikkk... macam lain rasa ini..... ada projek I.C. lagi mau buat kah???

No comments: